مراحل و نکات نصب کولر گازی

مراحل و نکات نصب کولر گازی

تبلیغات
تبلیغات

منوهای سایت

عضویت سریع
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
ورود کاربران
نام کاربری
رمز عبور

تبادل لینک هوشمند






چت باکس


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آخرین نظرات کاربران

مراحل و نکات نصب کولر گازی

امکان نصب کولر گازی در بالکن سوال بسیاری از کارآموزان و نصابان کولر گازی است که به تازگی وارد بازار کار شده اند. نصاب های قدیمی و با تجربه به خوبی می دانند که نصب کولر گازی در بالکن به راحتی نصب آن در هر فضای باز دیگری است و فقط باید نکاتی را برای افزایش کارایی دستگاه رعایت کرد. در دهه اخیر بسیاری از شرکت ها و موسسات به دلیل سهولت استفاده و خنک کنندگی بهتر کولرهای گازی به استفاده از این نوع سیستم تهویه مطبوع روی آورده اند. امروزه علاوه بر ساختمان‌های اداری و شرکت‌ها و سازمان‌ها، روند استفاده از کولر گازی در ساختمان‌های مسکونی نیز رواج زیادی پیدا کرده است و به تدریج کولرهای آبی قدیمی جایگزین کولرهای گازی می‌شوند.

در این مقاله قصد داریم به معرفی و توضیح مراحل و نکات نصب کولر گازی بپردازیم و همچنین امکان نصب کولر گازی در بالکن ها و سایر فضاهای باز را مورد ارزیابی قرار دهیم و نکات مربوط به آن را توضیح دهیم.

معرفی قطعات کولر گازی

کولر گازی از دو قسمت مکانیکی و الکترونیکی تشکیل شده است. قطعات مکانیکی شامل کندانسور یا تقطیر کننده، کمپرسور یا موتور، اپراتور یا اواپراتور، مبرد و گاز خنک کننده و مویرگی یا انبساط است. قطعات الکترونیکی نیز شامل برد الکترونیکی، الکتروموتور فن با پروانه، فیوز حرارتی اتوماتیک، تابلو برق و سنسورها می باشد. برای بررسی شرایط نصب کولر گازی در بالکن ابتدا باید مراحل نصب کولر گازی و نکات مربوطه را بررسی کنیم. مراحل نصب کولر گازی شامل سه قسمت نصب یونیت داخلی، نصب یونیت خارجی و مراحل نهایی می باشد. برای نصب هر واحد باید مراحل زیر را طی کنید:

 

مراحل نصب کولر گازی داخلی

اولین قدم در نصب کولر گازی، یافتن محل مناسب برای نصب اسپلیت یا یونیت داخلی کولر گازی است. مکان مناسب برای نصب کولر گازی اسپلیت مکانی است که به طور کامل از نور خورشید و گرمای هر وسیله ای دور باشد. یافتن محل مناسب برای نصب در مورد نصب کولرگازی در بالکن نیز همین امر صدق می کند و در نصب پنل خارجی در بالکن باید چند نکته را در نظر گرفت. در مرحله دوم باید سوراخی به اندازه قطر لوله کولر در دیوار ایجاد کنید. البته باید فاصله اسپلیت از یونیت خارجی کولر گازی را در نظر بگیرید. لوله باید به سمت بیرون شیب رو به پایین داشته باشد تا تخلیه به راحتی و درستی انجام شود.

در مرحله سوم باید اتصالات برق را بررسی کنید. برای انجام این کار، باید پانل جلوی اسپلیت را جدا کرده و بررسی کنید که آیا کابل های برق به پایانه ها متصل هستند یا خیر. در ادامه تصاویر نصب کولر گازی را مشاهده می کنید. در مرحله بعد باید لوله ها را به هم وصل کنید. در لوله کشی باید خمیدگی ها به حداقل برسد. لوله های مسی، کابل های برق و لوله های تخلیه باید با چسب برق وصل شده و اتصالات آنها به واحد داخلی با آچار محکم شود. محل لوله تخلیه باید مناسب باشد.




می پسندم نمی پسندم
نویسنده : |
تاریخ : جمعه 6 خرداد 1401 ساعت : 14:22
بازدید : 357

مطالب مرتبط

    نظرات

    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: